Jak si usnadnit život - moje vychytávky #1

Dnes pro vás mám svých 5 tipů, které vám nejen usnadní život, ale mnohdy i ušetří peníze a čas. Na internetu najdete podobných "lifehacků" stovky, ale ne vždy jsou to věci, které opravdu fungují a občas mi přijde, že jsou tak stupidní, že bych je stejně nikdy nevyužila. 
Proto jsem se - na popud svojí kamarádky (odkaz na její blog najdete TADY) - rozhodla, že se s vámi podělím o pět věcí, které dělám já a myslím si, že opravdu mají nějaký smysl. Tyhle vychytávky mi usnadňují život už nějakou dobu a vím, že opravdu fungují, tak doufám, že se vám budou líbit a že je třeba taky využijete.

1. Rýmovník
Blíží se nám podzim, takže tohle se rozhodně bude hodit. Jak už název napovídá, půjde o něco spojeného s rýmou. Rýmovník je pokojová rostlinka - možná spíš plevel, který má velmi výraznou mentolovou vůni. No a je to skvělý pomocník, během podzimního usmrkaného počasí. Stačí, když si utrhnete jeden lístek, který trošku narušíte nehtem, aby ještě lépe pouštěl štávu. Ten pak smotáte a strčíte si ho do nosu. Já vím, zní to docela divně, ale neuvěřitelně to pomáhá od ucpaného nosu. Nejlepší je aplikovat to na noc - jen dejte pozor, ať si tam dáte takový kus, který pak zvládnete i vytáhnout. Vůbec nevím, kde se dá taková rostlina sehnat, ale mám jednu doma, takže kdyby jste měli zájem, ozvěte se. :)


2. Čištění stříbra
Tohle využívám poměrně pravidelně. Určitě víte, že se na stříbrných špercích časem začne dělat nehezký povlak - zvlášť, když vám šperky třeba jen leží ve šperkovnici. Na čištění budete potřebovat jen jedlou sodu, kousek hliníku (hliníkovou lžičku, ešus nebo kousek hliníkové fólie) a horkou vodu. Do misky dejte hliník - já použila fólii, stříbrný šperk a posypte trochou jedlé sody. Nakonec vše zalijte horkou vodou z varné konvice. Nechte chvilku stát a hotovo. Šperky můžete opatrně vytáhnout a omýt. Z mých fotek není moc vidět rozdíl, ale opravdu to funguje. Jednou jsme takhle čistili střírný prstýnek, který byl úplně zašlý a vyšlo to nádherně.



3. Gel na obočí
Holky, nevím jak si každý den upravujete obočí vy, ale já si je vždy jen potřebuji rozčesat a zafixovat. Zkoušela jsem různé průhledné gely z drogerie za pár korun, ale nikdy to moc nefungovalo. Jednou jsem slyšela i o nějakém "lepším" ze Sephory, ale když jsem viděla tu nesmyslnou cenu, tak jsem si to hodně rychle rozmyslela. Za mě totiž nejlépe funguje lak na vlasy. Ano, čtete dobře. Stačí, když si umyjete kartáček od nějaké staré řasenky a na něj pak nastříkáte trochu laku na vlasy a tím obočí pročísnete - drží jak přibité. 

4. Drobné mince
Tenhle tip mám od přítele. Určitě se vám také občas v peněžence nastřádají drobné mince - tím myslím koruny, dvoukoruny. Mně se to třeba často stávalo v restauraci. Těhle jsem měla spoustu, ale desetikoruny a dvacetikoruny mi věčně chyběly. Tak jsem ty malé vždy vyměnila s přítelem, který je v práci naházel do automatu, aniž by si něco koupil. A automat mu je proměnil za větší. Věřím, že se i tohle může hodit, když si chcete ulehčit peněženku a leckoho by to ani nenapadlo.

5. Motivace do práce, která se nám nechce dělat
Poslední tip se určitě hodí nejen pro všechny, kterým zase začíná školní rok. Občas máme každý nějaký dlouhodobější úkol, který nejde splnit najednou, ale musíme si ho rozplánovat na víc dní - pro mě to aktuálné bude psaní bakalářky - ale může to být i nějaký projekt nebo cokoli, do čeho se nám prostě nechce. Mně osobně se osvědčílo to, že si řeknu, že se té dané věci budu každý den věnovat např. hodinu. A abych u toho nedělala dalších pět věcí, ale soustředila se jen na ten daný úkol, nastavím si vždy do mobilu po hodině upozornění. Tím pádem, mám pak větší motivaci se té dané věci věnovat a plně se na ni soustředit. Mnohdy u toho pak vydržím i déle, než jen tu hodinu.


Doufám, že se vám moje vychytávky líbily a budu moc ráda, pokud se se mnou také o některé ze svých podělíte v komentářích. Taky mi dejte vědět, jestli vás tenhle formát baví a chtěli byste pokračování. Myslím, že bych ještě pár dalších "lifehacků" našla. Mějte se krásně a v neděli se budu těšit u dalšího článku - tentokrát, když to dobře vyjde, z Prahy!

Komentáře

  1. O tom rýmovníku jsem už slyšela, ale zatím jsem nezkoušela :D:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty peníze jsou super nápad, to mě nikdy nenapadlo! Ale přítel právě vždycky drobné nahází do automatu, aby se jich zbavil :D nebo je udáváme na samoobslužných pokladnách :D Další článek na toto téma bude určitě super! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky možnost no, mně se to hodilo hlavně kvůli té restauraci. :D Děkuju za reakci, určitě ještě podobný článek bude! :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Průhonický park a zámek

Jak si dělám gelové nehty?

Moje cesta #1: AU-PAIR POBYT